2009 - bilderna

Jag har fortfarande inte hittat min kamera. Det är konstigt hur saker bara försvinner. Men här kommer i alla fall ett 2009 i bilder. Hoppas ni kollar noga, för det här tog tid. Haha. Men aja, som sagt. Jag har ju inget annat att göra...   =)



Januari - Nytt år och nya planer. Nyss hemkommen från ett besök i USA. Med kortare hår och nya högklackade skulle detta år bli bättre än någonsin. Skolan sparkade i gång på en gång med Ideologiredovisningar och festerna hemma hos Robin blev vilda. Vissa kanske man inte ens mins.. Mille fyllde 18 och Elina och jag tog ut henne för att visa hur club-livet gick till.




Februari - I bildväg är denna månad endast fylld med party. Hanna fyllde 18 år! Vi var ute och drack öl på vip en kväll och Flinky drog med mig på korridorsfest. Jag var nykter de två förstnämnda eftersom vissa -hol inte tåldes efter vår class reunion hos Robin.. Även denna månad åkte hår av, det var dags att testa lugg.



Mars - Anna ordnade fest. Endast 6 bjudna, så det kändes nice att vara en av dem. Vi skrattade och drack och flummade och det spårade ut totalt. Det var rena rama orgien i Annas vardagsrum. Och aldrig förr har jag varit så glad och lycklig samtidigt som jag har spytt. Konstigt det där.. Gunnel fyllde 19 år och Oskar hade ordnat överaskningsfest med Caribean-tema. Sen blev jag medbjuden när Bounce uppträdde i Sthlm. Grymt bra. Håret blev ännu en gång klippt. Denna gång mycket kortare!



April - April började med en härlig helgvistelse till Gotland för att hälsa på Evelina. Det fortsatte sedan i samma harmoniska stämning med Vattenpipa med tjejerna på Pizzavallen i Knivsta. Jag bangade utgången efter pizzakväll hos Linda och fortsatte köra på min lugna månad. Jag laddade inför Kvalborg. Rockfesten blev legendarisk. Något att minnas. Live-band, Jäger-jakt, massa snygga människor, filurstråk och det vanliga polisbesöket var några av de grejer som fyllde kvällen.



Maj - Efter April så kommer Maj, och i Maj så fyllde jag 19 år och jag hade kalas och i Maj var det alla skivor och i Maj tog jag körkort.



Juni - I Juni tog alla studenten förutom jag. Mattias och Jenny var två av dem. Roligt för dem, tråkigt för mig.. Men sen kom Peace and Love och det var ju bara helt underbart. Annars fylldes Juni mest bara med jobb och att krama gamlingar.



Juli - Bara slit och släp, men så kom en veckas semester. Och då åkte jag såklart ner till mormor och morfar på Hasslö. Världens mest underbara plats. Sen kom Elina ner över helgen och hälsade på. Trevligt.



Augusti - Jag jobbade mina sista dagar för sommaren och sen började skolan och Enrico kom hit. Ingrids spanska kompisar hälsade på och mormor och morfar kom upp för ett besök. Det var fullt hus och ingen lugn och ro någon gång. Pappa fyllde 49 år och jag hoppade fallskärm. Det var middagar och fest. Härliga månad men oh så trött jag var när den var slut.



September - Jag klippte mig igen och Göran firades lite hemma hos Oskar. Skolan var i full gång och allt annat än lugnt. Mitt liv blev rörigt. Jag behövde en paus och åkte ner till mormor och morfar över en långhelg. Där fanns lilla valpen Klinga. Så otroligt söt!



Oktober - Äntligen var det dags att åka iväg till Kenya. I 16 dagar var vi i Kenya. Jag bodde i den lilla byn Ahero (som betyder jag älskar). Vi åkte hem till människor. Blev inbjudna till deras hus och pratade med dem om livet. Förutom Kenya blev det lite utgång, både före och efter, och party hos Flinky såklart.



November - Vilken jävla slitmånad. Projektarbetet skulle påbörjas men även hinna avslutas innan månaden var över. Vi jobbade på som tokar men bra blev det. Annars var det bara massa småplock den här månaden. Vasaloppsträningen började. Jag mönstrade, sydde, köpte skor, kollade på Basementfixade och donade. Flätorna åkte av och Hanna och jag gick ut en gång. Jag träffade på Mr J också.



December - Sista månaden på året. Den blev ganska så mysig ändå. Projektarbetet avslutades helt - skönt! Jag tränade massor och var till och med så töntig så jag filmade det för att se hur bra jag skötte tekniken. Haha. Enrico lagade mat och vi julpyntade och julbakade. En utgång med Linda och Filippa klämdes också in. Och nån resa till huvudstaden hanns också med. Trevligt.




Gott nytt år allesammans!

Kommentarer
Postat av: amalia

du har ju jobbat ju då hinner man inte med att skriva uppsatser :P

varför ringer aldrig mitt jobb?!

Puss

2010-01-02 @ 21:47:19
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/
Postat av: Emilia

Gott nytt år, gud vilket härligt inlägg!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0