Julstök 2

Resultatet av vårat julstök blev väldigt bra. 

Min pappa är den bästa som finns och han får mig ofta att skratta så mycket så jag får ont i magen. Han försöker inte, han bara är sig själv. Denna gång hade han gjort en tomtesamling på byrån i vardagsrummet, allt på ett ställe liksom. Men det roligaste var att han stolt hade hängt upp tomtar i alla knoppar på lådorna i byrån. Pappa var väldigt nöjd med resultatet. Mamma och jag tyckte mest att det såg ut som en 5årings verk. Jag skrattade och skrattade. Pappas donande och hans min när vi skrattade åt honom gjorde saken bara bättre. Jag skrattade.
Det blir ju oftast inte så roligt när man återberättar vad som har hänt, så jag ska väl inte försöka med något mer. Men jag kan ju säga att jag har haft en otroligt mysig dag fylld med massor av skratt. I morgonbitti blir det innebandy och sen julbord, Kalle Anka, julklappsutdelning och risgrynsgröt till middag.


Jag pyntar granen


Pappa pimpar byrån. Notera tomtarna som hänger i handtagen till lådorna.


Julgranen, fortfarande utan klappar..


Dessa två söta tomtar gjorde jag när jag var liten!


Och den här tomten gjorde pappa när han var 6 år. 43e julen han hänger i granen alltså.

Kommentarer
Postat av: amalia

haha, vi har också tomtesamling och äter julgröt till middag och julbord till lunch :P

God Jul på dig <3

2009-12-23 @ 22:51:33
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0