Sov lokföraren måntro?

Nyligen hemkommen från Stockholm. Nu ska J åka till Schweiz så honom får jag inte se igen fören i Januari.

Lokföraren glömde stanna tåget vid Knivsta station och började panikbromsa när han åkt förbi halva perongen. De fick backa tillbaka tåget och när vi väl stod så vi kunde hoppa av funkade det inte att öppna dörrarna. Jag fick lite panik eftersom mamma väntade på mig hemma för att jag skulle skjutsa henne till Arlanda. Skrattade gott när jag väl kommit av. Hur kan man missa att stanna när man har 2 stopp innan slutstationen? Lokföraren hade panik i rösten när han ropade ut att han missat att stanna.

Mamma är på väg till London nu. Där ska hon möta Ingrid och de ska mysa hela helgen innan Ingrid åker till Spanien för att fira jul där och mamma kommer hem igen. Jag är ju något avundsjuk på mamma och Ingrid. Jag hade gärna varit med och myst jag med.

I kväll blir det skidor så klart. Enrico ska också med. Han har aldrig åkt skidor förut så det kommer nog blir ganska kul. Men skam den som ger sig, och han kommer absolut inte ge sig. Det vet jag. Sen i morgon är det ju fredag och då blir det morgongym. Känns som om jag inte har tränat på jättelänge fasten det var i förrgår. Kanske för att jag hunnit med ganska mycket sen dess.

Den här videon visade Joel mig i går. Hans kompis Reto utbildar sig till Arkitekt och har gjort den som något slags projekt. Joel är killen som spelar. Jag tycker att videon är grym Ni måste kolla på den!
http://www.facebook.com/stina.blomback?v=box_3#/video/video.php?v=379354465005&ref=mf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0