the biggest you can buy

Jag har inte skrattat så mycket som jag gjorde i dag på riktigt länge.. i alla fall inte sen i fredags, eh. Jag har tänkt på det - Jag skrattar mycket, och ofta, och högt. Enrico påpekar flera gånger i veckan att han hört mig skratta i skolan. Men han verkar nästan vara lite stolt, som om han säger - det där är min värdsyster, hon den där som är så glad och har så kul!
Men som jag så ofta känt på senaste tid så går humöret som en berg-och-dal-bana. Det är nästan så jag blir lite rädd när jag känner mig sådär sprudlande glad. För jag vet, att snart kommer jag bli riktigt trött och inte orka vara glad, och då kommer allt ledset och tungt fram. Jag hatar att vara trött och nere. Jag är en glad människa!

Enrico hade med sig två vänner hit i dag, Victor och Érico, båda från Brasilien. Jag och Érico hamnade i en livlig diskussion med höga röster och skrik i försök till överröstning. Jag var arg och slängde ur mig elaka kommentarer, jag skrattade så jag grät. Vi ritade på postitlappar och försökte förklara att "nej, jag(!) har rätt", så långt det gick med våra knappa språkkunskaper. Enrico diskade och Victor förstod knappt pågrund av språket. Vi var helt inne i det vi gjorde, som om omvärlden inte existerade. Det kändes som en sån där diskussion som kunde slutat med att vi bara slängde oss över varandra, antingen med knytna nävar eller med pussande munnar, it was wild, girls!
Diskussionen började med att Érico tyckte att vi svenska tjejer klär oss som killar, när vi har tillexempel baggy jeans, istället för att bejaka våran sexiga sida i tajta kläder. Den hetaste frågan var dock vilka underkläder vi svenska tjejer använder. Vilket mans-svins-samhäller brasilien måste vara, tänker jag efter i dag. Érico tycker att tjejer självklart ska ha tajta kläder och små stringtrosor för det är ju sexigast. Han sa att han tycker det är fult när han ser se tjejer i baggyjeans för då ser rumpan bara stor och hängig ut. Jag förklarade för honom att jag och alla andra tjejer i världen faktikst inte är födda för att behaga honom och resten av männen i världen. Jag sitter inte här och är snygg och söt för att du sen ska kunna gå hem och runka. Men så menade han ju inte, sa han, men kunde inte förklara vidare hur han egentligen tänkte. Han skylde på att språkkunskaperna brast. När jag frågade honom om han viste vad hans värdsystrar använde för trosor sa han: Of course, they use the Swedish kind: The biggest you can buy!

Det är svårt att återberätt såhär, och egentligen borde man kanske inte försöka alls. Men man blir chokad över hur synen på kvinnan ser ut i olika länder. Jag är glad att jag lever i ett land där faktiskt insidan räknas mest.

Och jag tänker, är det inte på nått sätt sexigare att bara få ana vad som döljer sig under kläderna än att få se allt innan kläderna ens har kommit av?

Har självklart letat lite i arkivet också. Hittade det här talet som Oskar höll till mig på min födelsedag. Jag blir så glad när jag ser det hela. Och fy sjutton vad jag saknar mina Ombala-fyllor, de var himelska!


och ifall att du läser det här så är väl ove allt jag kan säga...
hejdå för i dag

Kommentarer
Postat av: Oskar

Haha illa att den filmen finns därute...

2009-10-04 @ 20:20:26
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: Stina

den är grym skulle jag vilja säga, jag blir glad varenda gång jag ser den, och det ska du ha tack för, den hjälper i sånna situationer som nu - pluggar nk

2009-10-04 @ 21:03:32
URL: http://stinablomback.blogg.se/
Postat av: Linda

sitter här med ett gigantiskt leende på läpparna :D så underbart.

2009-10-04 @ 21:45:31
URL: http://lindanystrand.blogg.se/
Postat av: Amalia

haha :P

2009-10-04 @ 22:24:06
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0