synskadade och mer blekinge

I natt sov jag tills Peter ringde och väckte mig. Sen ringde han igen och jag vaknade igen eftersom jag inte tänkt på att stänga av ljudet. Så jag stängde av ljudet, trodde jag. Sen ringde han ännu en gång och jag vaknade ännu en gång, då stängde jag av mobilen.
Fast man får väl skylla sig själv när man är så dum så man har mobilen på under natten.

Sen har det bara varit Clara i dag, och jobb, och gratta Agnes, och nu här.

I går var jag och shoppade och hittade nästan bara grejer på rean. Sånt mår man bra av. Och på Storatorget stod synskadade människor från organisationen "unga synskadade". De delade ut kaffe, te och info-blad om hur de tycker att kollektivtrafiken borde anpassas mer efter synskadade. Jag tog en kopp te, ett blad och tackade för mig. Mer gjorde jag inte, förutom att tänka att jag verkligen tycker att man ska anpassa allt efter de som har det svårast. Jag blir så arg men vad mer kunde jag har gjort? Äsch, jag blir bara irriterad på mig själv och på min handlingsförlamning.
I broschyren stod det lite om organisationen och så stod det några påståenden. Jag fastnade framförallt för ett av dem: "De som inte ser vill ofta känna på andra människors ansikten för att ta reda på hur de ser ut?"
Jag undrar om det är så. Det känns ju som om det är något de gör på film iaf. Jag gav mig ut på jakt men lyckades inte hitta något svar på frågan, även fast det stod att man skulle kunna hitta svar på organisationens hemsida. Lite besviken blev jag ju. För undrar gör man ju. Jag är glad att jag inte är blind iaf.
Äsch, nu kommer lite mer bilder från Hasslö.

Jag och Elina tog ett sent kvällsbad nere vid Pyan



Så tog vi en dag i Karlskrona också, och åt de största glassarna, 
(gissa vilken bild som är retuscherad, haha)


Och så lite Baby-lycka


men nu ringde daniel och han är på tok mycket viktigare än det här. hejs


Kommentarer
Postat av: Elina

hahahaha hoppas att alla som ser dessa bilder fattar att jag har DRAGIT UPP mina badtrosor och inte att min stjärt ser ut sådär... mjusch

2009-08-02 @ 20:33:56
URL: http://elinapersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0