Läsoman

Jag är ledig i dag och har bara legat ute och haft det skönt i det fina vädret. Jag har virkat och läst och ätit lunch och pratat i telefon i flera timmar med mamma, Elina, mormor och mamma igen. Joel kommer väl hem om ungefär en och en halv timme och då ska vi äta middag och kolla på filmen Snabba Cash. Jag har nämligen precis läst ut boken och är supersugen på att se hur de hal filmatiserat den. Jag tyckte boken var jättebra och kommer väl därför antagligen inte tycka att filmen är lika bra, det blir ju alltid så när man har läst boken först.

Jag har alltid typ 7 nyårslöften varje år, men för 2011 har jag bara ett och det är att läsa mer. Jag tycker att jag än då länge har lyckats väldigt bra.
- En halva Liza Marklund, En plats i solen, tråkig och trist så jag slutade halvvägs.
- Sen blev det 100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann. Den var rolig, inte alls speciellt bra skriven men eftersom det hela tiden hände så otroligt mycket saker i den så ville man ändå läsa vidare.
- Svensk Maffia läste jag precis när jag flyttade ner hit till Göteborg, och det var ju ett misstag då alla gangsters finns här och jag blev skraj. Men boken var väldigt intressant.
- De två första Arn-böckerna kom sen, Vägen till Jerusalem och Tempelriddaren. Väldigt bra böcker, och jag har precis fått tag på trean och fyran i serien så de ska läsas inom kort.
- Sen läste jag nionde boken av En prinsessas dagbok, kan kännas lite pinsamt, men böckerna var mina favoritböcker när jag gick på högstadiet och har man läst 8 böcker i en serie och så kommer det ut en 9ode så bara måste man ju läsa den.
Sen nu senaste läste jag Snabba Cash, superspännande bok.
- Och just nu läser jag Jans Lapidus samarbetsbok med en tecknare Gängkrig 145. Inte så jättebra, men lite häftigt att läsa i serieform, har aldrig gjort det förut.

Nästkommande böckerna som ska läsas under sommaren är En prinsessas dagbok 10, som jag köpte i förrgår, jag vet det är lite pinsamt, men äsch. Sen blir det Arnbäckerna nr 3 och 4 och så Aldrick fucka upp av Jens Lapidus. Sen får vi se vad jag mer blir sugen på.

Äsch, nu ska jag nog ut och läsa tills Joel kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0