Smarrigheter

Kolla vad fint brödet som jag bakade i går blev. Supergott också! Joel tycker att det smakar semelbullar, antagligen för att jag hade kardemumma i. Det här brödet är helt klart något jag tipsar er om att baka om ni är ute efter ett lite sötare bröd.



Skulle jag tipsa er om något annat så skulle jag tipsa er om mina absoluta favoritmuffins. Vita chokladmuffins eller om man gillar det bättre med vanlig choklad i, kladdmuffins. Här får ni recepten.

Vita chokladmuffins:
(receptet kommer ifrån www.sotasaker.com)

100 g smör
100 g vit choklad
2 ägg
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl vetemjöl
Hallon till garnering

Rör ägg, vaniljsocker och socker. Smält smöret, rör ut chokladen i det och blanda tillsammans med äggen och sockret. Rör ner vetemjölet. Häll smeten i muffinsformar. Tryck ner ett hallon i varje muffins och baka dem i cirka 15 minuter i 200 grader


Kladdmuffins:
(receptet fick vi när vi gick på dagis)

100 g smör
2 ägg
2½ dl docker
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
½ tsk bakpulver

Smält smöret och blanada det med resten av ingredienserna. Klicka ut i bakformar och grädda i ca 10 minuter på 200 grader.

Lycka till med bakningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0