Mitt tangentbord är helt mjöligt. Å jag med!

Jag har haft en så himla bra dag. Den började med en jobbintervju som jag tyckte gick bra och sen åkte jag in till stan och fyndade på myrornas. Jag köpte en glasskål som man kan ha grejer, mat, sallad, bullar eller vad man vill i, för 20 kronor. Så hittade jag en prima våg för 15 kronor. Perfekt att ha när jag bakar bröd då mängden mjöl ofta också är skrivet i vikt för att man ska kunna få en mer exakt mängd. Och så köpte jag ett litermått, också bra då man vill att mängden mjöl eller något annat som man mäter upp ska bli mer exakt. För ofta om man använder ett dl-mått när man ska mäta upp många dl:rar så bli det i slutändan oftast aldeles för mycket eller aldeles för lite.

Efter den shoppingen drog jag vidare till Hisingens hemslöjdsbutik och köpte garn. Jag har nämligen hittat en kofta som jag ska virka till lilla Madicken. =)

Och sen åkte jag hem och sen dess har jag bara bakat och bakat. Det blev kikärtsbröd och så bananmuffins medan bröden jäste. Nu är bröden i ugnen och jag ska smaka på en muffins och se om de blev goda.

Hur var din dag?

Kikärtorna gör att brödet blir väldigt mättande har jag hört. Vi får väl se..






Receptet på muffinasarna tog jag härifrån. De blev goda, men hade kanske varit ännu godare om man haft i lite kakao..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0