Hejsan igen

Det var länge sen sist.
Jag sitter och lyssnar på P3 och dricker te och äter vindruvor. Jag har precis bakat mandelskorpor och väntar på att de ska svalna lite så man kan smaka på dem. Det är första gången jag gör skorpor, så vi får se hur de blir. Men de var busenkelt att baka. Kul när det är så lätt fast det blir så gott. Och tyck vad ni vill, men oh vad det kan vara roligt att röra ihop ingredienser med en stor slev. Och vicken tur jag hade, för enligt det här receptet skulle man röra ihop allting med en stor slev. Här tog jag receptet ifrån.

Har även testat på att koka Apelsinmarmelad och göra Söt-stark senap under julledigheten. Jag har inte smakat tillräckligt mycket på någon utav dem för att ha kunnat bestämma mig om de blev bra eller inte. Men de var ju kul att tillverka i alla fall.



Nej nu ska jag läsa om hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.
Hejsvejs så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0