Baka, baka och så flytta

Snickersarna som jag bakade här om dagen blev så otroligt goda så det sa bara vipps så var de slut. Jag tog med mig en hel glasslåda (i min familj även kallad hockeylåda) med snickers till skolan, och det hanns inte ens sägas vipps där, så var de slut. Härligt!


Jag smälte både mörk choklad och mjölkchoklad och så ringlade jag den ljusare chokladen över den mörkare så det blev ett fint zebramönster på snickersarna. Sen när man skär dem i mindre bitar ser det avancerat ut, trots att det är så lätt att göra..




Sen i dag blev det brödbakning på mammas order. Jag inveg min rosa skål och rosa slickepott som jag fick i studentpresent. De var super! Jag gillar hellre lite mjukare slickepottar, men den här funkade perfekt att använda lite mer som en slev.



Både skålen och slickepotten ska med mig ner till Göteborg såklart och är nu väl nerpackade. För i morgon ska jag ta en tripp dit och tar redan då med mig några av de viktigaste sakerna: Slickepott och skål, tekanna, 4 skålar, 2 muggar, muffinsformar, dl-mått, appelsinjospress. Ja, ni hör ju vad som prioriteras högst på min lista!

Nej, nu är det dags att sova. I morgon fyller min syster år så det blir tidig uppstigning för att sjunga för henne.
God natt och så kanske det kommer upp lite bilder här från lägenheten i helgen.




Skriv förresten gärna en liten kommentar, för jag är ju så nyfiken på vilka ni är som läser här. =)

Kommentarer
Postat av: Hanna Burns

Jaaag läser såklart! Och jag kräver med all bästakompisrätt jag har att du och joel kommer upp hit den 19:e och firar min födelsedag!

2011-01-27 @ 17:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0