Urinvägsinfektion

Det är riktigt synd om mig i dag för jag har fått urinvägsinfektion. Jag var vaken halva natten för jag hade ont, och sen fick jag feber för att det gjorde så ont, och sen (jag varnar känsliga läsare!) kissade jag blod, och då tammetusan gjorde det ont. Men just nu gör de inte speciellt ont längre för jag har tagit Ipren och två Alvedon och redan börjat äta på antibiotikakuren. Jag hinner väl knappt blinka så är jag frisk igen. Skönt.



Tänkte att jag kunde tipsa om tre filmer jag sett som jag tycker var bra:
1. Fracture
- handlar om en rättegång där den misstänkte väljer att vara sin egna advokat och han är bra, han är smart. En spännande film där man vill se mer för att man vill se slutet.

2. Fight club - inte alls som jag trodde, men väldigt bra. Handlar om en kille som tillsammans med en annan man startar en fight club, alltså en klubb där de samlas och slås mot varandra bara för skoj skull. Jag skulle väl inte säga att filmen egentligen handlar så mycket om slagsmål även om det är grunden till själva historien. Det här är en film som jag absolut måste se om snart igen i alla fall.

3. Mary and Max - kollade på den här i morse när jag försökte få mina tankar bort från det onda. Det är en animerad film(? är gjord så som Wallace and Gromit) som är baserad på en sann historia, vilket självklart gör den så otroligt mycket bättre. Handlar om lilla Mary, 8 år, som bor i Australien. Hennes mamma är ett fyllo och hennes pappa är mestadels upptagen med sina egna saker. En dag hittar hon en telefonkattalog från USA. Därifrån tar hon första bästa adressen och skriver ett brev till mannen som bor där. Mannen som tar emot brevet heter Max och bor i New York. Max är runt 40 år och har aspergers syndrom. Mary och Max börjar brevväxla med varandra. Mary har tusentals frågor som hon stället till Max, medan Max själv berättar om sitt liv och sina rutiner, sin psykolog och hur smutsigt New York är. Supersöt film som man kan se om man är ute efter något rofyllt snarare än häftigt.

Kommentarer
Postat av: Hanna Burns

Så går det när man inte kissar efter att man har sex...

2011-02-22 @ 22:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0