Social i dag

Jag har precis druckit tre pressade blodapelsiner och käkat två mackor med nutella. Jag kompenserar det nyttiga med det onyttiga så att det går jämnt ut.

Nu ska jag faktiskt ner på stan och vara social. Helt otroligt, här har jag bott i Göteborg i över en vecka och knappt pratat med någon annan än då jag har frågat om jobb. Men nu ska jag ner och träffa Anders och strosa runt lite, och man kan nog inte ha mer tur än jag, för solen tittade just fram.

Annars så går det trögt med att leta jobb. Min plan är att först gå runt på massor av butiker och söka jobb, för det är där jag vill jobba. Men sen om det inte går, så kommer jag leta upp massor av ålderdomshem och gå runt på dem tills jag kan få bli timmis på i alla fall ett utav dem. Men jag hoppas ju på affär först såklart.

Så har jag sökt en kurs också här på Göteborgs universitet. Jag gjorde ju en förskräckligt sen anmälan, men hoppas på att bli antagen ändå. Jag har sökt kursen Modern ekonomisk tillväxt, 7.5 hp. Den börjar inte fören om en månad, men jag är reddan taggad. Ska bli kul att börja plugga något litet. Jag trodde aldrig att jag skulle vilja plugga igen efter gymnasiet, men nu är jag sugen igen och då känns det dumt att slänga bort det suget.

Äsch, nu måste jag kila till spårvagnen annars får Anders vänta.
Tjinki tjonki på er, som min pappa brukar säga.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, så du träffar Anders :) vac roligt. hoppas ni hade en bra dag. hälsa nästan gång ni ses :) pussss

2011-02-21 @ 15:48:14
Postat av: Gunnel

lycka till med jobbsökandet! när finns det utrymme för oss att komma och hälsa på månne..? massor med uppsalapussar! (de allra bästa alltså..)

2011-02-22 @ 10:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0