tre vita veckor

Jag har tre vita veckor ifrån godis, chips, kakor, läsk, saft och bullar. Det går riktigt bra och oftast är jag inte alls sugen på något sött. Men så ibland kommer suget fram, och då måste man hitta ett bra alternativ. Att mosa en banan och stoppa den i frysen i en halvtimme är ett knep(tack Elina som lärde mig det). För när man tar ut bananen smakar det som den godaste glassen. Ett annat knep är att äta nötter eller torkad frukt, eller bara vanlig frukt.

Jag mixade sötmandel, torkade persikor och russin. Blandade det med havregryn som jag låtit svälla i lite vatten och rullade sedan smeten till små bollar som jag rullade i sesamfrön. Och wolla så har man gjort alternativa chokladbollar. Supergott!



Nej, nu ska jag iväg på Bio med pappa. Vi hörs.
Biljardbilder kommer..  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0