Cookie dough-glass

Jag har aldrig haft så många läsare på min blogg som jag haft i dag. Hela 61 stycken har kikat in här! Vad roligt tänker jag. Inte för att vara pessemistisk, men i morgon är jag nog nere på mina vanliga 7 stycken igen. Haha.

Egentligen hade jag planerat att gå ut med Filippa i kväll, men istället blev det en myskväll hemma. Vi har ätit tomtegröt, haft tända ljus och druckit te. Härligt att bara ha en lugn myskväll hemma. Det händer inte så ofta nu för tiden.

Förra helgen hade jag en lugn myskväll med Jenny. Vi gjorde egen Cookie-dough-glass, kollade på film och pratade tills ögonen föll ihop. Glassen blev supergod och var jätteenkel att göra. Helt klart något som alla som gillar glass borde testa.

Så här gör du:
- Leta upp ett recept på någon sorts chocolate chip cookie som du tycker verkar god. Vi tog ett ur en vanlig baskokbok.
- Köp vaniljglass som du låter stå framme lite så den blir mjuk. Den ska inte smälta helt och bli rinnig!
- Gör degen, skippa bakpulvret. Se till att degen har mellanfast konsistens och klicka sedan ner degklumpar i glassen.
- Hacka mörk choklad i bitar och häll i glassen.
- Rör om allt men försök att inte blanda ihop glassen och degen för mycket, utan man vill ha kvar hela degklumpar.
- Ställ tillbaka glassen i frysen och vänta tills den blivit hård igen.
- ÄT OCH NJUT!

Jenny och jag blandade halva glassen med vanlig deg och blandade andra halvan av glassen med deg som vi blandat med jordnötssmör. Superdelicious.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0