Torsdagen

Jag har haft en bra dag i dag. Jag steg upp tidigt och stod ute i minusgraderna och väntade på bussen. Det var kallt, men ganska skönt. På något sätt tycker jag att man påminns om att man lever när det så där riktigt biter i kinderna av kyla. Och min hud är absolut inte van vid det här kalla vädret ännu, så nog biter det.

Sen ägnade jag hela morgonen åt att mala gräsprover på mammas jobb. Det var inte så tokigt faktiskt. Jag var iklädd labbrock, munskydd och hörselkåpor och var helt inne i mina egna tankar och funderingar. Tiden sprang iväg, och springa, det fick jag också göra till bussen. 

Bussen tog mig hem till Knivsta igen och jag jobbade en ynka timme på ett dagis. Under mellanmålet sa jag till en liten pojke att man blir stark av att dricka mjölk. Han nickade. Sen slank det bara ur mig, om man dricker för mycket mjölk så blir man nog en ko. Pojken nickade igen och sa att jo, så var det nog, det trodde han också.

I racerfart cyklade jag till Margarethaskolan och blev erbjuden en tjänst på närmare 30%. Jag blev så glad, så glad! Men jag kan ju inte ta den, jag åker till J om bara två och en halv vecka, är hemma en vecka och sen åker jag till Spanien i en månad. Men några tider fick jag i alla fall. Super!

Och så var det bara träningen kvar innan hemmet kallade och jag lagade american pancakes till mig och mamma.
Pappa är i Lund över helgen och hälsar på Ingrid. Jag skickade med en liten inflyttningspresent till henne. Kommer ni ihåg när jag började på det här gamla projektet? Nu är det klart och bortgivet. Jag skrev till Ingrid att det var något hon behövde för att inte bli (ut)bränd mitt i studierna. Fiffigt va? haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0