USA

Jag vikarierar i en femma i dag. Det går superbra, men det blev lite stökigt på slutet av mattelektionen. Jag bestämde mig därför för att berätta något för dem. Det blev en historia om min skola i USA. Alla barnen gapade när jag berättade hur lärarna bestämde ifall vi fick gå på toaletten eller inte, eller hur man var tvungen att stanna och putsa fönstrena på skolan om man kom försent till tillräckligt många lektioner. Det kändes nästan lite misslyckat att försöka försvara hur bra och kul det varit i USA efter att jag berättat allt annat. Men USA var verkligen super och jag älskar USA. Men så gick jag in på DN och såg den här artikeln, och ja, som sagt, det går inte riktigt att försvara USA ibland..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0