En god nyttighet

Jag fortsätter med min nyttighet. Dock börjar det nu kännas lite kämpigt från och till och emellanåt(speciellt när jag råkar se all den Schweiziska chokladen jag har liggandes i mitt rum). Men då gäller det att vara smart. Och smart, det var precis vad min mamma var här om dagen.
Man tar bort skrufset och tar ut kärnhuset på några äpplen. Hackar lite mandel, kanske någon hasselnöt, lite torkade aprikoser och blandar med en nypa kokos. Fyller äpplena med nötblandningen och skjuts in i ugnen tills de är lagom mjuka. Äpplena kan såklart ätas med glass. Men är man nyttig äter man det som det är och det är minst lika gott.


God Natt på er.

Kommentarer
Postat av: Amalia

Åh, lät gott. Det ska jag testa till mellis någon gång. Måste testa lite nya nu!

2010-10-08 @ 12:31:13
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0