Chokladmarmelad

Ännu en natt med dålig sömn. Inte att jag fick för lite, utan bara dålig. Vaknade upp och kände mig nästan ledsen. Jag kan inte komma ihåg att jag drömt något, men antgligen gjorde jag väl det.

För att pigga upp morgonen bestämde jag mig för att göra något ur min nya kokbok.
Jag kokade 2,5 dl matlganingsgrädde (skulle egentligen varit 1dl mjölk och 1,5dl grädde) med 1dl socker och 1msk smör tills de fått en sirapsliknande konsistens. Tog av kastrullen från plattan och rörde ner 100g mörk choklad. Jag ställde in glasburkar i ugnen och lät de står där tills ugnen blivit över 100 grader och sen hälde jag ner chokladsmeten i burkarna och lät de svalna. Chokladmarmeladen är klar!

Kommentarer
Postat av: Amalia

Mmm, låter väldigt smaskigt. Typ som att man kan äta en burk helt själv bara. Blev det som nutella? Om det blev det måste du ha på pannkaka :D :D

2010-10-10 @ 17:43:29
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0