Glass i stora lass

Just nu känns det inte som att min blogg handlar om något annat än matlganing och bakning. Men så blir det ibland. Och jag hinner ju faktiskt inte med så mycket annat än det och att jobba..

Men nu är det inte länge kvar tills jag åker till Spanien. Jag kan inte fatta att jag ska åka, och antagligen kommer jag inte fatta det fören jag väl är där. Men jag ser fram emot det supermycket och det kommer förhoppningsvis bli jättekul. Men innan det ska jag hinna åka till Schweiz en vecka och hinna jobba lite till. Och nu på lördag ska mamma och pappa ha sin stora 50års-fest. Skoj, skoj!

Ja, ja. Här kommer ännu ett litet knep på en god men otroligt enkel smarrighet.
Vispa Vaniljvisp så den blir fluffig. Krossa Dajm och hallon och rör ner i vaniljvispen. Häll smeten i glassformar, eller bara vanliga små skålar om du inte har glassformar, och så skjuts in i frysen i några timmar och sen har du en mycket god glass redo att smaskas på.

Clara ställde upp som provsmakerska i gårkväll.


Kommentarer
Postat av: Clara

Kolla nu hittade jag till din blogg igen :) Och va kul att jag helt plötsligt hittade en bild på mich själv ätandes din goda glass :)

Saknar dig!!

Stora kramar från Leksand!

2010-12-06 @ 13:03:16
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0