Stina-hemmafru

Joel brukar skratta åt mig ibland och säga att vissa saker jag tycker är roliga är lite lustiga. Typ hänga tvätt eller diska. Och nej, jag tycker inte heller det är kul - om jag blir tvingad till att göra det, eller om jag helt enkelt inte är på humör för det. Men är jag på humör för det så tycker jag att det är riktigt roligt. I dag blev jag på sånt humör och oh så kul det var! Mitt hemafru-humör ledde till att jag nu både tvättat och hängt 4 tvättar, bakat dubbel sats med rågbrödsfrallor och planerat present till Joel (han fyller 23 på tisdag, skitsvårt att hitta på något att ge..ah!). Mamma skrattar åt mitt humör, pappa berömmer mig och Ingrid och Enrcio äter upp det jag bakat.

Själv blir jag bara helnöjd efter en sån här eftermiddag. Det känns som att jag har uträttat massor av nyttigheter, fått saker gjorde som jag alltså inte behöver göra i morgon. Vilket betyder att jag har hela dagen på mig i morgon till att gröa något annat kul. Och det där med att hänga tvätt och vika tvätt, det är nog mest roligt för det blir sån ordning när man tvättat lite och så blir det så fint när man viker tvätten ordentligt, och så luktar den så gott.


Finfina bullar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0