Träning

Det blev ingen bild på Hanna och hennes fina hår. Dagen gick för fort för att hinna plocka fram en kamera. Men antagligen är hon lika fin i morgon och då kanske kameran hinner med.

Jag sitter här hemma och känner mig stolt över att ha skrivit lite på uppsatsen i dag. Jag och Hanna satt sten-koncentrerade i över 2 timmar och jobbade på som bara attans. Ett steg på vägen och det känns helt plötsligt mycket lättare och mycket närmare till studenten. Skönt.

Jag har funderat på det här med träning ganska mycket på senaste tiden. Jag vill träna för att det är roligt och för att jag ska hålla mig i form. Men nu när jag ska rycka in i höst så måste jag träna för att bli vältränad också! Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Jag kommer behöva mycket konditionspass och mitt mål på den fronten är att kunna springa en mil innan jag rycker in. Jag kommer även behöva muskelpass men där har jag inget konkret mål ännu, där vill jag bara bli starkare. Men som sagt, jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Jag är inte ett så stort fan av att springa, men det är ju just springa som jag behöver träna på. Något bra tips på hur man kan få löpträningen att kännas roligare? De flesta använder sig av musik, men jag behöver något mer för att det ska kännas lockande. En grej är att vara med på Gunnars löpträning nu i vår igen. Gruppen heter "Spring för livet!" vilket faktiskt känns ganska lockande. Jag ska fortsätta klura på träningen och säg till om ni har något bra tips!

Bilder från förra årets löpträning. Tagna från www.formtopp.com Jag, med svart-gula byxorna, är nästan längst till höger på de två första bilderna och längst bak på den sista.


Kommentarer
Postat av: Amalia

min har en matt-vitt-tyg. och sedan ett under tyg eftersom att det annars skulle bli lite genomskinligt. Jag har också ett blått band under bysten, för att få in lite färg :P

2010-03-22 @ 21:50:09
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/
Postat av: gunnel

- intervaller!

- titta på tv medan man springer (löpband)

- vetskapen om att det blir så mycket lättare och roligare ju starkare man blir och ju bättre kondis man får!

2010-03-22 @ 22:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0