Måndag morgon

Jag snorar och snörvlar i dag också. Hm. Försov mig i morse. Det var en sån där morgon då man vaknar före väckarklockan och är pigg. Men skulle lika gärna kunna stiga upp, eftersom man ändå inte är trött, men tänker att man kan ligga och filosofera lite tills väckarklockan ringer. När väckarklockan ringer kan man unna sig en snooz eftersom man som sagt ändå inte är trött i dag. Efter en snooz är det dags att stiga upp och klockan stängs av. En timme senare vaknar man och tror att man blundat i 5 minuter till. Jag menar, man kan ju inte ha försovit sig en dag som denna då man inte ens är trött. Men atsingen att man kan.

Utvilad och snorig som jag är skippade jag matten och stannade hemma och räknade till leverpastejssmörgåsarna istället. I kväll blir det som sagt bio och sen party party! Mamma ringde precis hem och sa att det var 3 personer som förfrusit i Uppsala i helgen. De hade antagligen varit fulla och deckat i en snödriva. Usch, det blir nog en lugn kväll för mig. Jag ska inte lägga mig i någon snödriva, det lovade jag mamsingen.

Hejsvejs så länge så hörs vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0