Droger

Mamma och jag pratade om droger i går. Hon hade hört på nyheterna att användningen av Kokain har ökat, och speciellt hos unga tjejer. Jag tycker att det är så läskigt med droger så jag till och med tycker att det är obehagligt att prata om. Jag känner folk som har blivit drogade när de varit ute på ställen och är alltid rädd för det när jag själv dricker något på krogen.

Jag berättade för mamma om droganvändningen i USA och kom att tänka på en liten pojke som jag träffade förra julen när jag var och hälsade på i USA. Jag skulle bo hos Samantha några nätter. Vi hade varit och ätit på Olive Garden men innan vi skulle åka hem till Samtnah frågade hon om vi kunde skjutsa hem några vänner till henne. Så klart vi kunde det. Vi åkte ganska länge och kom tillslut fram till världens skabbigaste hus och jag fick veta att det inte alls handlade om att skjutsa hem några, utan att skjutsa några till deras drug dealer och sen tillbaka. Jag blev skitarg på Samantha för att hon ljugit för mig och för att hon dragit in mig och för att vi befann oss i det äckligaste huset jag någonsin varit i. Jag var arg och sur, elak och grinig hela tiden och det förvånar mig nu i efterhand att pojkarna som vi träffade ändå var så trevliga mot mig. Det var två killar i 15års-åldern och en lillebror till en av dem.

Jag pratade lite med lillebrorsan. Han var 11 år. Hade rökt cigaretter och marijuana, druckit sprit och öl sen han var 8. Pappan gillade det inte sa han, men mamman och han brukade dela på en joint då och då. Jag frågade honom varför han rökte på. Han tyckte att han var cool. Han hängde med äldre killar i skolan. Med 14åringarna, andra som också rökte på. Han tyckte att de präcktiga barnen i hans egen ålder var töntiga. Jag sa att jag tyckte synd om honom. Han som hade hela livet framför sig men redan höll på att förstöra sin hjärna. Han sa att det här var hans dröm. Att få vakna, röka en joint, dricka lite öl, käka lite frukost, röka lite till och få sova igen. Vakna röka på och somna om igen. Vakna äta lite, dricka lite sprit, röka en cigarett och en joint. Träffa någon kompis och röka på tillsammans, äta lite och sen sova. Han önskade att hela livet skulle se ut så. Tyvärr tror jag att det kommer göra det. Han kommer antagligen börja med tyngre droger och dö när han är runt 20 år. Tyvärr.

Pojkarna med lillebrorsan i mitten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0