psykologi b

Jag sitter på min psykologi B lektion. Varje gång börjar vi med en "Inledningsreflektion". I USA hade vi också det, det kallades Bell ringer. Det är kul. Man kommer igång på en gång när lektionen börjar och man slipper sitta och vänta in folk och bli otålig. Det gör också så att folk som droppar in lite sent inte stör så mycket. I dag var inledningsreflektionen så här:
1. En 4åring som inte vil borsta tänderna - vad gör du?
2. Kalle,17 år, försover sig jämt och kommer för sent - vad ska man göra?

Det kanske låter dötrist när man läser det såhär. Men börja fundera på det och man kan utveckla tanken så otroligt. Sen tycker jag även att barnuppfostran är riktigt intressant.

Äsch, jag kanske bara svamlar. Men jag ska bjuda på två söta bilder.

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag hoppas att den kursen blir en rolíg kurs. Det är faktiskt första gången jag stöter på "inledningsreflektioner" men jag tror att jag gillade det!

2010-01-25 @ 20:41:08
URL: http://mjyrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0