Jag blir ledsen

Pappa ringde precis hem och sa att han skulle bli sen. Deras tåg var försenat för ett tidigare tåg hade kört på en banarbetare på spåret. Jag antar att den banarbetaren nu är död. Hela tiden runtomkring mig så dör folk. Det är inga jag känner men jag tycker att det är det enda jag ser i tidningarna nu för tiden. Död och olycka. En kvinna avled i helgen efter att hon förra veckan försökte hoppa på ett tåg som redan börjar rulla på Uppsala station. Två personer drunknade förra veckan när de åkte av vägen, flög över räcket och landade i en å. På Haiti har massor av människor dött. Hela tiden är det bara hemskheter och olyckor. Jag blir ledsen och rädd. Tänk om det inte hade gått så bra som det gjorde förra veckan då vi krockade. Då hade kanske jag också varit död vid det här laget. Usch. Jag vågar inte ens tänka på det. Änglavakt som endel brukar säga. Och den tackar jag för!

Finns det ingen som kan berätta något bra som har hänt? Så jag blir lite glad igen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Shit happens Stina. Hela tiden. Det suger, men det är bara så det är.

Spyker har köpt Saab, så nu slipper halva trollhättan blir arbetslöst, det är ju superbra, eller hur?

2010-01-27 @ 19:46:09
URL: http://since1916.blogspot.com
Postat av: Ida

vågar inte heller tänka på vad som hade hänt om bilarna kommit några sekunder tidigare från sidan. men det gick faktiskt riktigt bra och vi hade tur i oturen! :)

2010-01-27 @ 20:45:21
URL: http://paradisask.blogspot.com
Postat av: Amalia

Jag vet, det känns så ibland. Men oftast skrivs det bara om det dåliga, och pratas mest om det med. Det som är bra, de är inte lika bra nyhetsstuff...

ibland får man se till de små sakerna, som att man faktist mår bra just nu, kanske åt en god middag och har bra vänner :)

2010-01-27 @ 21:42:01
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/
Postat av: gunnel

det är bra att du finns! shit pommes frites vad lättad och glad jag blev när jag fick höra att din krock inte hade varit så allvarlig.. du är finast!<3

2010-01-28 @ 12:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0