Skidorna i går

I gårkväll åkte jag skidor. Och herrejösses vad jag åkte. Eftersom jag inte ville åka ner för mördarbacken på elljusspåret så åkte jag bara halvvarvet. Och det halvvarvet åkte jag om och om igen. Sammanlagt blev det 12,5 km. Sen fick jag ont i nacken och la av. Men det gick bra. Jag har varit förkyld nu ett tag, och kanske lite lat också, eh, så det har inte blivit så mycket träning. Men nu är jag igång igen.

Sitter på svenskan. Hanna och jag fick just läsa upp ett rim vi skrev förra veckan och så skulle resten i klassen gissa vad den handlade om. Lite gulligt av Cecilia ändå.

I en gran en ekorre satt
Han hade inte ätit på flera dagar och kände sig matt,
hans mage var alldeles tom och platt,
men han tänkte då att
bara jag en kotte kan få
så kommer jag mycket bättre må
men var kan jag finna en sådan då?
Han letade mellan löv och gren
Han kollade bakom buske och under sten
Han hoppade ner på marken så glatt
Och hittade där sin efterlängtade skatt
Nu kunde han äntligen sluta att söka
Men då hörde han barnen som var på väg ut för att tjuvröka
Åh, vad skulle han ta sig till
Han var tvungen att springa, här kunde han ju inte längre sitta still
Han hoppade från gren till gren
Men råkade göra illa sitt lilla ben
Och även den lilla svansen så len


Hejsvejs så länge. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0