den 18 Januari 2010

I går var dagen jag alltid kommer minnas. Elina tog körkort och jag krockade.

Det var vid den skarpa kurvan på gamla stockholmsvägen som vi fick sladd. Vi körde in i mittenräcket och studsade tillbaka till räcket på andra sidan, fick snurr och for över på andra körbanan och stannade slutligen när vi slog i det räcket. Allt gick så fort och jag fick panik när jag insåg att vi stod på fel sida och att det var bilar som närmade sig oss. Jag hann tänka hur det skulle kännas när de körde in i min dörr och jag skulle krossas. Men som tur var så fick vi igång varningsblinkersen och bilarna hann stanna. En bergningsbil kom och hämtade våran bil och Idas pappa kom och plockade upp oss. Allt slutade riktigt bra eftersom ingen av oss blev skadade. Bilen blev förstörd lite där fram men det spelar ju egentligen inte roll, bara vi klarade oss.

Jag var i chock hela kvällen i går och nu känns det bara konstigt. Det känns som om det inte riktigt har hänt. Linda säger att det nog är hjärnan som stänger av lite för att skydda mig. Nu är jag bara stel i nacken, men mår bra. Vi får se vad som händer med bilen sen.

Fast vi ska egentligen inte prata om det här. Det är ju Elina som är den stora stjärnan som har tagit körkort! Grattis stumpan.

Kommentarer
Postat av: Amalia

KROCKADE NI?!

HJälp,måste prata med dig om det idag.. efter svenskan alltså. nu sitter du och läser något på svenskan till högskoleprovet :D

Puss

2010-01-20 @ 11:13:18
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0