saker som måste bli klara för att jag ska kunna göra saker jag vill göra

Pluggandet gick suveränt tills jag insåg vad klockan var och att magen kurrade efter mat. Jag fixade american ancakes åt mig och syster. Kom av mig lite i pluggandet. Kollade runt på modellbilder och drömde mig bort. Jag vill hinna så mycket som jag inte hinner med. Och varför hinner jag inte med allt det här? Jo, för jag sitter inne på facebook och på min blogg och andras bloggar. Hade jag inte kollat facebook hade jag säkert skrivit klart akolgrejerna snart och då hade jag haft tid över till allt det där som jag vill hinna med. Jag vill inte vara en sån som tappar fokus så lätt som jag gör. Jag vill vara målmedveten och hinna klart med allt träkigt långt i förväg så jag har massor av tid över till allt det roliga som jag egentligen vill ägna mitt liv åt.

3 saker jag måste göra klart:
- Uppsatsen till internationell ekonomi, internationella relationer och utvecklingsstudier b
- Fördjupningsarbetet till Filosofin
- Personligt brev för ansökan till folkhögskola

Saker jag måste skippa för att få dem klara:
- Inte gå in på facebook
- Inte läsa bloggar eller skriva i min blogg
- Inte göra andra stuntsaker, som att städa mitt rum eller kolla på Bert på youtube

Saker jag vill göra när de 3 sakerna är klara:
- Köpa massa fint tyg
- Sy kläder och fixa grejer
- Bli kreativ!

Jag undrar hur man blir kreativ. Det handlar nog mycket om det här med datorn. Av datorn blir man o-kreativ. Här är allt redan bestämt och man behöver oftast bara välja mellan att acceptera eller neka. Man behöver egentligen inte använda hjärnan. Jag ska nog försöka skippa det här med datorn. Ska fundera lite på det, så ska jag forma en liten regel sen. hm.

Nej, nu tillbaka till pluggandet. Vist är Bert rolig förresten?
"Vad kräver en kvinna av en man i dagens samhälle?" haha, Bert är fundersam


Kommentarer
Postat av: Amalia

Datorn är faktiskt ett väldigt kreativt medie om man använder det rätt!Det finns en massa inspiration om kläder, sömsätt mm.

förresten, har du kommit på vad ska ska skriva för arbete filosofin?

Puss

2010-02-08 @ 21:42:57
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0