Otroliga (onödiga) funderingar

Jag var precis och borstade tänderna. Jag hann nämligen inte med det i morse. Och jag tänkte lite på vad vi pratade om på psykologin precis innan. Det här med betingning. Om jag är med om något obehagligt så kommer jag förknippa det med saker. Jag änkte på att:
- Varför känns det äckligare att borsta tänderna i skolan än hemma?
- Varför känns det äckligt att kissa i samband med tandborstning, typ 5 minuter innan/5minuter efter?
- Förut var jag tvungen att hosta innan jag stoppade in tandborsten i munnen. Men det behöver jag inte längre.
Jag funderar på om jag blivit betingad av något som har med tandborstning att göra. Tandborstning och äcklig toalett kanske? Fast det finns inget jag kan komma på(Kanske den gången Peter lurat hela 5-dagars att han tappat tandborsei det där röret som fångar upp allt bajs, och sen plockat upp den när den flöt förbi sista sittsen..). Vad skulle det kunna vara? Något förslag? (Kanske när jag såg Olivis städa duschavloppet i våran toalett i USA med en tandborste..)Tycker inte ni att sånt här är lite äckligt?



Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0