fyra avklarade, bara ett kvar

Jag sitter på hotellrummet och kollar på skidskytte. Hur skulle det annars låta i morgonbitti, om jag inte sett svenskorna, menar jag.

Fyra träningspass är avklarade och ett återstår.
- I gårkväll blev det teknikträning. Hur bra som hellst. Jag lärde mig massor av nytt kändes det som.
- I morse klockan 7 besteg vi backhoppningsbacken. Det var jobbigt och man kände sig lite matt men det gick bra och jag lovar att frukosten aldrig hade smakat så bra som den gjorde om vi inte hade ut och smygtränat lite först.
- Sen blev det dags för långträningen. I mitt fall innebar det 2,1 mil. Det var väldigt fina spår. De första 5 km på milspåret gick i princip uppåt hela tiden, men det var fint.
- Sista passet i dag, antagligen mest för att det är en utmaning och för att jobba på det mentala, vi åkte upp för en slalombacke! Det var jobbigt kan jag lova. Några ungar som satt kvar i mitten på backen frågade om vi inte hade råd med liftkort. Haha. Jag som hade druckit lite för lite efter förmiddagsträningen fick vätskebrist och blev halvt illamående, men som tur var hade Anders med sig vatten som jag fick. Vi åkte ett spår på 3,3 innan vi på olika sätt tog oss ner igen.
- I morgon blir det sista träningen här och sen är det spinning på form klockan 16. Den hoppar jag nog.

Ne, nu måste jag kolla lite skidor. Sen ska jag sova. Jag är helt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0