Collegeplanerna

Morgondagens fest har temat Collge. Och hur ska man då klä ut sig? Jag har aldrig gått på ett amerikanske college, men jag har gått på High School och har vänner som går på college just nu. Så jag känner att jag ändå har lite koll. Ifall jag skulle klä mig som de faktiskt gör på riktigt, i alla fall in the south, så skulle det kanske se ut ungefär såhär:
Utsvängda jeans och T-shirt med Mississippi-tryck på. Självklart en knuten rosett av sidenband i håret också.


Eller så skulle jag köra på rätt pösiga löst åtsittande jeans och T-shirt med Memphis Tiger-tryck. Sminkningen är alltid där, väldigt diskret för stunden. Oftast lite mer till fest men aldrig för mycket.


Man kan också köra på den mer sportiga delen av dagen, eftermiddagen. Knälånga soccer shorts och T-shirt med Basketlagets tryck.


Ingrid erbjöd sig att jag skulle få låna en av hennes Amerikanska tröjor. Hon råkade nämligen glömma bort att jag också varit där och lyckats samla på mig. Här är en liten del av samlingen..


The leatherman jacket är ett måste vad jag än har under. Ett par grova kängor med lite lera på skulle passa fint.



Vi får se hur det blir. Nu ska jag sova. Nytt gymkort ska införskaffas och börja användas i morgon, 6.00.
God Natt.


Kommentarer
Postat av: elina

gött men inte så "party". Jag kör nog på en mer preppy stil

2010-02-19 @ 09:41:58
URL: http://mjyrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0