Virkinspiration

Gårdagens eftermiddag ägnade jag åt kaffedrickande med små tanter och prat om virkningar, stickningar och garner hit och dit. Jag fick med mig några fina mönster och massor av inspiration. Jag vill göra allting på en gång! Men det finns varken tid eller garn till att få så mycket gjort. Men det kommer. Mormor och jag ska in till Karlskrona och kolla in någon garnaffär som vi blivit tipsade om. Vi får se vad som händer.

Mönster till virkning. Man får verkligen ta en mening i taget annars tappar man bort sig i alla olika sorters maskor.


Sen plockade mormor fram massor av gamla dukar som hon hade. Den här tyckte jag var otroligt fin, virkad i tunnt, tunnt garn. Mormor berättade att det var hennes mors moster Hilda som hade gjort den. Och inte nog med att duken är gammal, Hilda var över 90 år när hon virkade den. Hm. Sån tant vill jag också bli när jag blir stor.


Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Joel

Jag gillar den nya headern. Mycket skicklig fotograf :)

2010-08-31 @ 17:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0