Madickens små vantar

Solen har lyst hela morgonen här på Hasslö. Det har varit så skönt väder. Men för bara någon minut sedan började det ösregna. Gigantiska droppar med regn som slår hårt mot taket. Men solen fortsätter att lysa ändå. Det känns härligt på något sätt.

Jag har varit på barn-sång med Cissi och Madicken nu på förmiddagen. Madicken är inte ett dugg blyg eller rädd vilket är jättekul, för då kan jag leka extra-mamma hur mycket jag vill. Hon har precis lärt sig att göra pruttljud med munnen och jag blev helt nerstänkt med spott och kladdad på med grylliga fingrar. Men hon är den gulligaste lilla ungen man kan tänka sig.

Nu i eftermiddag ska jag och mormor cykla iväg till en annan tant här på ön. Hon är duktig på att sticka och virka och hon ska få visa mig lite tips och trix, eller i alla fall visa lite av vad hon har gjort. Jag har ju börjat sticka lite nu, och det går helt okej. Jag är ju inget proffs direkt, men det går bättre för varje maska, tror jag.. I gårkväll satt jag uppe och stickade klart vantarna till lilla Madicken. Jag höftade lite när jag stickade och hittade på ett mönster i huvudet under tiden jag stickade. Det resulterade i att vantarna inte blev exakt likadana. Men det gör inget tycker jag. De blev fina ändå.

Madickens små vantar:


Kommentarer
Postat av: Amalia

Okej, tack!



Jag råkade göra en korg när jag skulle virka en rund kudde! Så sedan slutade jag eftersom det då var en kudde jag skulle göra. Ska säga till mamma att ta med den hem till mig. Fortfarande lite konstigt att kalla detta för hem.. :/



När kommer du tillbaka till Uppis?



KRAM

2010-08-30 @ 14:11:17
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0