Jag är en rikare människa efter i dag

Jag är hemma hos mormor och morfar och myser. Var nyss ute och gick en långpromenad med Cissi, Madicken och Pinochio. Snart ska jag och mormor åka och handla för jag ska börka lite bröd.
Allt bara lunkar på här ute på ön. Jag stickar och läser och sover och äter. Det är mysigt och stillsamt. I går morse var jag och plockade björnbär. Det går fort när det finns mycket bär. Fick ihop närmare 3 lite på bara en timma. Men mina händer är helt upprivna. Det ser ut som en ilsken katt har gått lös på dem.
Sen har jag stickat klart en av vantarna som lilla Madicken ska få också. Jag som är nybörjare på att sticka får finurla och tänka och ta upp och göra om hela tiden, så det tar lite tid. Men förhoppningsvis så kommer vante nummer två att gå lite snabbare nu när jag vet hur jag ska göra. De blir så fina så. Ska fota dem när de är klara så får ni se.
Och när jag berättade för Cissi att jag hade börjat sticka kom hon på att hon hade en hel påse full med stickor och garner som hon hade tänkt ge till mig. Så nu är jag massor av bommullsgarner och stickor och virknålar rikare. Känns super!


Och Evelina: jag har häckat vid telefonen dag som natt nu sen jag publicerade det förra inlägget. Snart måste de väl ringa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0