Mormorsrutor

Äach, jag sitter och kollar på massor av mönster till virkningar och stickningar och jag blir så inspirerad och vill bara göra. Jag ska verkligen skärpa mig nu och ta mig tid till det som är en av mina största intressaen: Pyssla! Jag kan inte bestämma mig om jag ska virka en färg, tillexempel svart, runt alla mina mormors-rutor innan jag syr ihop dem, eller om jag ska ha dem bara som de är. Men det måste ju produceras minst 100 rutor till innan det ens är aktuellt, men det är ju alltid kul att sitta och fundera på sånt.
Sitter hos mormor och morfar och har tyvärr ingen bild på mina än så länge producerade rutor. Men det kommer väl. Här är några bilder tagna från google.

Så här ser det ut om man har svart runt alla rutor. Bilden tagen från den här bloggen.
Mormorsrutor

Och typ så här kan det se ut om man inte har någon speciell färg runt omkring rutorna. Bilden tagen från den här bloggen.


Vad tycker ni? Ska jag ha en färg som bakgrund eller bara mixa hejvilt?


Kommentarer
Postat av: Elina

mixa hejvilt!!

2010-04-18 @ 15:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0