Madicken-mössan

Nu är det klart. Jag kommer inte hem i morgon. Jag kommer inte hem fören på torsdag kväll. Det finns inga biljetter. Fast det gör inte mig så mycket. Jag tycker om att vara här hos mormor och morfar och eftersom jag antagligen inte kommer ha tid att komma hit i sommar (blir första sommaren sen jag föddes som jag inte är här) så får jag passa på att njuta lite extra. Jag hopas bara på att jag inte missar för mycket i skolan. Kan ni ta anteckningar åt mig?

Jag har precis kommit hem från en promenad med Cissi, Madicken och Pinochio. Pinochio är Cissis 14 åriga hund. Han blev trött så vi lämnade av honom efter ett tag och tog sen en rask och härlig promenad här runt Hasslö. Jag älskar Hasslö och kan verkligen tänka mig att bo här senare i livet. Det är verkligen fint här och känslan av att komma hit är förknippad med så mycket minnen och så härliga tider med mormor och morfar. Jag älskar känslan av att befinna mig nära havet, få höra fiskmåsrna och känna hur det blåser. Jag skulle vilja ta med mig er allihopa hit så ni också får uppleva bästa platsen på jorden.

De resterande dagarna blir lugna. Jag ska följa med mormor på lite grejer, kanske åka in till stan och sen hänga lite mer med Cissi och Madicken. Madicken är en så otroligt söt liten bebis. Trots att hon bara är 3 månader skrattar hon och pratar som bara den. Cissi sa till mig att jag nu kommer vara för henne som Cissi varit för mig. Vilket betyder en stor förebild som lekt och tagit hand om en. Ja, man får väl se.  =)

Här är Cissi och Madicken. Båda så söta, så söta. Madicken har på sig mössan som jag virkat.


Vad tycker ni om mössan? Första grejen jag virkat efter mönster, och jag är riktigt nöjd. =)

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag visste att du skulle lyckas!

2010-04-19 @ 15:20:27
Postat av: burntan

Fiiiin! nästan lika fin som du

2010-04-19 @ 16:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0