Äventyrsvandringen

Jag följde med mormor på PRO:s månadsmöte. Kaj Karlsson spelade efteråt. Han var riktigt bra och blir kanske en ny favorit på Spotify. Efteråt fick jag för mig att ta en promenad på andra sidan ön. Jag har utforskat i princip hela den önstra sidan eftersom det är den här sidan mormor och morfar bor på. Den östra sidan är även den sidan som är mest bebodd. Här har jag cyklat in på varenda liten gata och stig för någon sommar sen.

Men i alla fall, jag bestämde mig för att utforska den västra sidan av ön. Jag gick till tången - viken som ligger om man kollar några cm under där det står fiskehamn uppe i vänstra hörnet. Därifrån bestämde jag mig för att gå rakt ut i skogen. Och vilken skog! Jag ångrar att jag inte tog kameran med mig. Gamla träd och massor av snår. Såg ut som en riktig trollskog men samtidigt så mysig. I alla fall så gick jag söderut därifrån. Det var meningen att jag skulle komma ut vid Sandviksbadet, men jag måste gått för mycket åt söder för jag kom till en udde där nere. Jag klättrade upp på en stor sten och insåg att jag hade havet på båda sidor om mig.
Jag villade runt bland enbuskarna. Ibland fastnade jag och insåg att jag var helt omringad av enbuskar. Det kändes ibland som att när jag tog två steg fram så fick jag efteråt ta tre steg bak. Jag kröp under snår och hoppade över stenar. Jag halft vadade i träsk och lyssnade hela tiden åt vilket håll havet låg för att inte tappa strandkanten. Till slut lyckades ja ta mig fram till badet och hitta hem till mormor och morfar. Jag var helt blöt av svett och fötterna var dyngsura. Jag hade barr innanför trosorna och kinderna var varma och rosiga.
Ett litet äventyr såhär mitt på en tisdag är ju aldrig fel! Synd bara det där med att jag inte hade med mig kameran. Kanske att jag cyklar ut och fotar lite i morgon. Fast det blir ju aldrig lika bra på bild ändå. Ni kanske helt enkelt måste ta er hit ut och titta på allt själva.

I kväll blir det lite virkning och mys med mormor och morfar. Vad har ni haft för er i dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0