pappa goes 5 years old


Mamma var lite stressad för hon var redan försenad till ett möte hon skulle på. Hon höll på att berätta en sak för mig och ville berätta klart innan hon åkte. Jag följde med henne ner så hon kunde prata medan hon satte på ytterkläderna. Så kommer pappa ner och säger, "vemdå? vadå? vad pratar ni om?" Mamma säger att hon pratar med mig och att hon bara måste berätta klart så hon kan åka sen. Pappa står kvar och tittar på mamma, med ett stort leende, och väntar på att hon ska fortsätta berätta. Mamma blir provocerad och säger till pappa att gå och laga mat. Pappa säger att han går när hon har gått. Mamma säger i sin tur att hon går när han har gått. Pappa går in i köket men återvänder efter två sekunder och säger, "du gick inte fast jag gick?". Mamma blir irriterad och stänger in pappa i köket. Pappa ropar innefrån sånt som, "ahh, släpp ut mig!", "jag får panik!", "om du inte öppnar dörren klämmer jag fingrarna i mikrovågsugnen!", man hör hur mikrovågsugnen startas, "aj! aj!". Mamma öppnas dörren och ser irriterad ut, men kan inte läta bli att klämma fram ett leende, och cyklar iväg. Pappa fnissar och jag viker mig av skratt. Vad fasen har hänt med pappa i dag tänker jag.

Arkivet. Pappa och jag med Haparanda-style (mössan uppdragen långt bakom öronen) Påsken 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0