flytta

Jag sitter här på U-landskunskapen. Vi går igenom alla Milleniemål. Jag försöker knappa så tyst som möjligt på mina tangenter för att inte störa Oskar som pratar om milleniemål nr 7. Förlåt, men det  här är ganska tråkigt. Det hade kenske varit roligare om jag själv sett alla siffror framför mig, men nu blurras de alla bara ihop till en enda röra.

Mamma och jag drack te i går och pratade. Hon började berätta om hur det var när hon gick i gymnasiet. Om hur less hon var och hur hon bara längtade efter att det skulle ta slut. Jag blev lite förvånad. Min mamma som är klokheten själv. Hon som har studerat på universitetet, blivit agronom och slutliken doktorerat. Hon är ju en smart forskare, hon borde gilla att plugga!
Sen började hon prata om att jag borde flytta hemifrån, skaffa något eget. Hon lät väldigt positiv och sa att man hittar en lägenhet om man vill ha en, då jag påpekade att jag inte står i någon bostadskö alls. Jag blev så himla glad. JA! JA! JA! Jag vill flytta hemifrån. NU! NU!!!          Men jag har ju tyvärr inte råd...  =(

Nu har Oskar pratar klart, nu kan jag dundra på tangenterna.Men nu är även lektionen slut. Jenny kommer hit till skolan för att äta lunch med mig. Det ska bli mys.

hejsvejs, lingongrejs

Kommentarer
Postat av: Amalia

Åhh, flytta hemifrån, gu vad jag längtar. det ska prio nr 1 efter studenten!!

Puss <3

2009-10-05 @ 14:16:39
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/
Postat av: Amalia

jaa, jag tycker nog att det är ganska så läskigt. jag var en hantel..hm?!

2009-10-05 @ 14:24:40
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0