augusti

Saker jag gillade med augusti
- den där närheten
god-natt-pussar och massa hångel i en bil
- att hänga upp och ner i ängbyskolans klätterställningar
- retas genom att stöna högt när någon gick förbi dörren
- bli skjutsad genom knivsta i ösregn och nästan bli träffad av blixten
- att jag knappt vågade dansa när vi var och lyssnade på Timbuktu
- att utgång blev tillbaka-gång till lägenhet
- några vänner trodde att jag var en hemlighet
- mina oldisar på jobbet fick besök av en snygg ung man vid lunchen
- att alla var riktigt fulla hos Hanna när jag kom dit
- att sitta på vägen bakom mitt hus och prata i timmar och bli aldeles kall om rumpan

augusti var bra. nu är det oktober. oktober kommer bli bra. kenya på fredag!


arkivet. daniel och oskar, klassresan 2006

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0