nyss hemkommen

Jag kom hem från V-träningen för ungefär en timme sen. Vi körde löpning non-stop i över en timme. Det var blandat uppvärmning, löpteknik, Gärderuds-intervaller (de här kommer få mig att hoppa skyhögt Bea!) och tidtagning på 1,5 km. Där emellan var det joggningar än hit och än dit. Det var kul. När jag är ute i sånt här ruskigt väder ligger jag på topp. Jag har en fördel av att vara gammal orienterare. Jag blir snarare sporrad än grinig av att springa i regn och rusk. Fast härligast är väl ändå när man kommer hem och får mysa in sig i något varmt. Sen jag kom hem har jag har hunnit med att basta, duscha och smörja in mig (10 myspoäng), äta supergod äggmacka och även ge upp om läxplugget i kväll.

Hm. Vilken jäkla domedags sekt var det nu igen? Jag trodde att vi snackade om Temple of Church, men då får jag ju bara upp massa fakta om runda kyrkor (bland annat den som var med i Da Vincikoden). Äsch, får ta itu med det där i morgon istället.

Jag har även hunnit med ett mysigt samtal med mormor i kväll. Hon fylde 73 här om dagen, och när jag ringde för att gratta henne satt hon och körde bil. Men vi pratade på ändå. Nu i dag när hon ringde ville hon bara meddela att hon hade kommit hem hel och säker. Hon sa stolt att hon faktiskt kan köra bil och prata samtidigt, trots sin ålder. Min mormor är söt hon. Sen fortsatte vi att prata om åldrar. Mormor hade avsagt sig sin död-försäkring. Hon tyckte att det var onödigt att betala massa pengar till en kommande begravning när hon ändå inte tänker gå och dö på så många år. Sen pratade hon vidare om att man får Grattisbrev av Kungen när man fyller 100 år. "Fast när jag fyller 100 så får man nog inte det, för då är det så många som är 100 redan". Jag älskar min mormors livsglädje och kommer glatt fira hennes 100 årsdag om 27 år.

Kanske man ska ge sig på Buddhismen så att man får något gjort i dag i alla fall. Vad har du haft för dig i dag?
Hejs så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0