Nästa år

Jag sitter fortfarande i skolan. Lite dumt eftersom jag slutade halv 2 och inte har gjort något speciellt sen dess. Jag har mest kikat runt lite på internet. Fyllt i en blankett inför mönstringen. Men det ser ut som om man inte kommer bli antagen hur bra resultat men nu än gör. De väntar med att ta in folk till nästa år, när det blir frivilligt. Men ja, ja, vi får se vad som händer. Blir ju kul att få testa mönstra i alla fall.

När jag tänker på lumpen blir jag jättetaggad på det. Men så tänker jag på folkhögskola och då kan jag inte tänka mig att göra något annat än just det. Jag vill sy, och brodera, virka och väva. Hela grejen med folkhögskola blir att jag kommer få öra det på heltid. Det kommer inte bara vara ett intresse. Det kommer vara ständigt. Åh, jag blir helt exalterad när jag tänker på det. Men framtidsplanerna går verkligen fram och tillbaka. Så enklast är ju om jag inte blir antagen helt eneklt. Då slipper jag välja.

Här är i alla fall en av mina drömmar för nästa år:
Värnamos folkhögskola

Vad har du för drömmar inför nästa år?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0