tjejerna som jobbar bäst

Det blev tyvärr inga skidor i går. De hade inga med blommor eller något annat krusidull på. Och då går det ju inte, då kan det ju lika gärna vara menar jag. Jag vill ju kunna se ner på mina söta små skidor mitt i allt stånk. Då glömmer man för en sekund bort hur jobbigt det är. Det blev inte att vi köpte någon sprayfärg heller. Det blev en billig runda som mamma sa.

I dag har vi jobbat på med PA. Det går frammåt. Jag och Malva har målat våran "hydda" och nu ser det ut som jag har bajs under naglarna. Inte så fräscht. Vi var och shoppade också. Upsala färg och ÖB. Vilken runda alltså. Hippaste ställena i stan. Observera att Uppsala stavas med ett P i Upsala färg. För det är en gammal affär. A-ha, M-hm. Det var det en som berättade för mig en gång.

Och nu sitter jag, Bea och Christina kvar här på skolan och sliter. Faktiskt - vi är jäkligt duktiga. Och i kväll blir det Vasaloppsträning. Jag längtar efter snön. I morgon ska jag testa mammas styrkeprogram (nr1) inför skidsessongen. Får förhoppningsvis sällskap av Flippsy.

Nej, nu ska jag nog skriva lite. Eller nej, jag ska nog åka hem. Kaffe är slut, likaså datorbatteriet. Hejsvejs.
 

Kommentarer
Postat av: bea

du hoppar inte så högt som du tror

2009-11-17 @ 20:24:28
URL: http://beaklein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0