memories

jag satt och läste från resedagboken, det här skrev jag den 30 juli år 2007. helt otroligt länge sen:

Fredag, Lördag, Söndag
Nu sitter vi här igen, jag, Stina och Frida. Samma datasal som alltid.
Det är otroligt varmt och jag längtar efter en dusch. Fast samtisigt vet jag ju att det inte är någon ide, för fem minuter efter att jag duschat kommer jag vara lika svettig igen. Men det är härligt, fuktigt och varmt.
Och i dag fick vi bevis på att vi börjar vänja oss med hettan, fuktigheten och den vindstilla dal vi bor i.
Vi var nämligen på beachen i dag. Inte var det så soligt och varmt heller. Det blåste ju! Så inte behövde vi någon solkräm. Solen här kan ju inte ta något. Den kändes ju inte ens. Men jo. Både jag, Stina och Frida och typ alla andra på campet ser ut som tomater i ansiktet. Förutom typ Brasilianarna, de pekar och skrattar åt oss andra istället.
Att vi tyckte att det var svalt när det blåste lite måste ju tyda på att vi har börjat vänja oss lite med den tryckande hettan här fast jag har dock hört att det är ännu värre i Memphis.

Apropå Memphis så pratade jag med Lenore i går. Som tur var svarade Lenore och jag slapp prata med hon tyskan. Hon ger mig kalla kårar längs ryggraden. Brrrr..
Lenore lät väldigt trevlig och glad över att jag ringde. Hon berättade att jag skulle bo väldigt centralt bara två kvarter ifrån The Mall och med gångavstånd till både teatern och bion. Bion verkade stor och hade runt 30 salonger. Det låter ju trevligt. Hoppas att det är billigt.
Lenore berättade också att hon kommer skjutsa mig till skolan och att jag efter skolan kommer ta en gul skolbuss från min skola till hennes skola och därifrån kör vi hem.
Det var trevligt att prata med henne. Fast lite läskigt när hon tog upp ämnet mat. Hon frågade om jag gillade maten här och om jag gillade hamburgare eller hotdogs. Herregud, vad skulle jag svara? Alltså jag kan ju inte precis säga att det är någon favorit, det där med hamburgare och hotdogs, men tänk om det var typ hennes favoriträtt. Tänk om hon äter sånt varje dag!
Jag försökte vara ödmjuk och sa att jag inte gillade hamburgare till frukost men att det var okej annars. Jag förklarade också att jag inte äter ute så ofta utan nästan alltid hemma. Hon lät lite smått chockad, så jag drog till med att vi bara har en restaurang i Knivsta och att vi måste ta bilen 30 minuter för att komma till en annan restaurang. Det är ju nästan sant.
Fast jag lovar. Hade city pizza eller typ panorama haft sin verksamhet här i USA hade de gått åt pizzor som snus (säger man så?)

I fredags var vi i Boston. Det var en underbar stad. Vi var på Starbucks för första gången i våra liv, det var inte så lite gott kaffe där. Boston bestod av massor med höga hus och det var underbart att bara strosa runt och titta på dem. Vi testade även Ben & Jerrys icecream. Gott. Det finns så himla mycket att berätta om Boston. Men vi har curfew nu så jag måste gå till mitt rum.

Sov gott, dröm om mig. Och tack för alla kommentarer. När man är lite trött och har som mest hemlängtan så lyser de verkligen upp.
Och Jacob, jag uppskattar att du samlar en trupp till mig utifall att. Jag känner att jag är i trygga händer. Jag lovar att jag ska larma om det händer mig något.





och massa roliga kommentarer fick jag också. av jens:

Heeeeeej!!:D
Jag åkte statsbuss en dag! En sån där grön! Å när jag satt där helt avslappnad ser jag DIIIIGGG sitta några säten längre bort!!!!!! Skit läskigt!! Ja ba: där e stina, va kul! Men sen så kom ja på att du var i USA. Men sen tänkte jag att du kanske inte var där! Att du inte hade åkt! fast du kanske inte ville berätta det för nån! Då tänkte jag gå fram å kolla me dig varför du var i Sverige! Men sen tänkte jag att du skulle bli rädd att jag skulle avslöja att du var kvar i Sverige!å då tänkte jag över situationen! Men sen kom jag på att om jag skulle gömma mig i Sverige så skulle jag ej stanna i uppsala! Så då tog jag mod till mig och jag tänkte att jag skulle gå fram till dig! Men då såg jag att du hade fyra hål i ena örat! MEN DE HAR JU INTE STINA!!!! Tur att jag inte gick fram å gav dig en kram! OJ VILKEN RÖRIG BERÄTTELS! Men de VAR rörigt! HARÉ!


av daniel:

Jag saknar dig grymt, hoppas att det löser sig med alla hamburgare. Att be om att slippa dem till frukost var nog klokt ;) varmt och fuktigt... dåligt om man är i vietnam, bra om man är med en tjej. haha det stämmer ju! :D heja jakob! och stina!


av jacob, fast till ett annat inlägg:

Yo Stina nr 3 ;) Haha du e lustig direkt när du får shopa lite så slutar du längta hem.... Märkligt. Här hemma har jag förlorat min röst.... du kan inte köpa en ny¨åt mig där borta jag har hört att man kan köpa allt där och att alla amerikaner är 2m långa!!!!! Amazing! Hur går det med invasions planerna då??? Jag har börjat bygga upp min egna lilla militär junta här i sverige.... Hör tjao




shit vilka minnen alltså, jag blir helt lycklig och aldeles rörd.

och av frida:
så du har hittat en ny Frida? jag gråter inombords. but maaaaan, i fuckin' love you, you knoooow (amerikansk brytning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0