körkort mf, aha

jag har fått körkort i dag!!! underbart. helt ofattbart och sååå fantastiskt! aldrig mer behöver jag tänka på någon övningskörning och någon uppkörning, eller något sablans teoriprov!! härligt.

och sen har jag funderat på det där med att bry sig igen. tänk vad man styrs av små, små, yttepluttiga, nästan obefintliga grejer. bara man får in dem i huvudet och börjar tänka på dem så kan de svälla upp som en mage efter några glas mjölk. eller som en bautaballong som bara växer och växer. tillslut så smäller den, eller så pyser luften ur. så är deet med tankarna med. antingen så smäller det och jag blir ledsen, sur, arg, förtvivlad. eller så pyser det som bara bort och jag lämnas rätt obrydd. men alltid lämnas lite luft kvar i ballongen som ligger där och trycker och gör det lättare nästa gång ballongen fylls med luft. så känns det.

det finns något så knäppt så jag inte ens får tänka på det. men självklart tänker jag på det. och självklart blåser det upp mig. jag blir irriterad och kan inte sluta vara arg fören jag blivit tillfredställd. sen efter någon vecka, någon månad med samma tanke blir jag ju sårad ändå. så varför? ah, jag vill ju inte tänka på det.

äsch, nu ska jag sova, och glädjas åt mitt körkort.
josefin kom föresten över och gratulerade mig och åt lite tårta. jag kommer ihåg när hon tog körkort. ingen viste att hon hade uppkörning, och sen kom hon hem och hade klarat det. det var så roligt, alla blev så glada!! i dag är det min tur att vara glad. ska nog glida runt lite i bilen i morgon efter jobbet, om jag orkar.

men god natt då

här är två bilder på mig från förra sommaren på midsommar, då var jag fin och rund,
jag vid midsommarstång 2008jag badar midsommar 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0