hemma och sjuk

här sitter jag hemma i min säng, jag är sjuk.
i tisdags kväll, efter träning och bastu blev jag som helt matt. jag började känna att det stack lite i halsen också, och nacken kändes lite stel. sen när jag vaknade i går morse kunde jag inte svälja, knappt ens prata. jag viste på en gång att det var halsfluss, eftersom jag hade det förre året. så efter att jag sovit ytterligare några timmar åkte jag och mamma in till läkaren. de tog prover och hittade inga bakterier som tydde på halsfluss. doktorn sa att det troligtvis var körtelfeber eller halsböld. när han nämnde ordet körtelfeber såg jag hela sommren försvinna. som ni kanske vet så är man sjuk i körtelfeber i över en månad. inga studentmottagningar, inget peace and love och inget arbete gjort heller. men som tur var så visade det sig på blodproven som de tog att det inte var körtelfeber. så nu har jag fått pencelin och ska bli bättre inom bara någon dag. jag har tagit 3 piller hittills och har 27 kvar. herregud. i usa förra året fick jag en spruta och åt sen bara medicin i 3 dagar. det var mycket skönare.

så i dag har jag bara suttit här hemma och haft tråkigt. sov hela förmiddagen. kollade på filmen "grabben i graven bredvid", den var jättesöt. jag har chattat lite, vilket jag aldrig gör annars. och så har jag bara haft tråkigt. men doktorn sa att jag skulle vara som frisk till på lördag, så på lördag bär det av till birdie!! jag längtar. hoppas att det blir kul. mattias berättade att robin, max, fredrik gadd, albin och deras gäng var där också. så nu känner jag lite fler som är där, än bara de som jobbar. för det är ju inte så kul att komma dit och sen få sitta ensam i nått hörn som någon annan liten tönt, bara för att daniel, johan eller mattias behöver jobba. men nej, det ska bli kul.
och jag tror faktiskt att jag ska logga in på msn igen, och ta mig en liten titt på vilka människor som är online. kanske dags att prata med någon som man inte har pratat med på ett tag.

och sen också, tack alla som var med i lördags på min födelsedagsfest, det var underbart roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0