I dag är det midsommar

Jag funderade precis lite över det här med midsommar. Det är ju inte mitten på sommaren ännu, så varför heter det midsommar? Men sen orkade jag inte fundera mer utan t'nkte bara att jag är tacksam för att inte halva sommaren har gått ännu. I dag har jag haft sommarlov i en vecka. Tänk om det bara var en vecka kvar. Milda makaroner, det skulle jag inte klar av. Usch.

Så i tisdags åkte Camilla och Therese hem, sen har jag hunnit jobba också. Jag börjar trivas på tryggen också. Har kommit in mer i rutinerna där nere också. Men i kväll blir det upp på demensen och mina favorittanter. Så har jag fått löneförhöjning också. 4 kronor. Men på de 200 schemalagda timmarna jag har i sommar så blir det 800 kronor. Så det är jag glad för.

Och som sagt, i dag är det midsommar. Elina skulle hem vid 8 så det blev tidig uppgång. Vid 10 åkte vi in till gamla Uppsala och mormors syster. Vi dansade kring midsommarstången och hade lotteri. Jag vann ett par strumpor med en orm  på. Rätt coola, haha.  =)    Och nu är jag hemma igen. Redo att snart dra till jobber och tjäna 185 krnonor i timmen. Jag blir rik, oh yeah!

Jag lyssnar på Use somebody med Kings of Leon och här är några bilder.




Jag och Linda var och åt Sushi för att fira att jag slutade skolan. Linda är fin, och jag har någon konstig vipp i luggen  =)




Camilla, jag och Therese innan Jennys studentmottagning.



hejsvejs, nu ska jag steka köttbullar att ha med till middag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0