Julrim

Efter en mysdag hemma hos Astrid med massa pyssel, fick Jenny och jag en impuls och åkte iväg på fest. I smset jag fick av Jenny så lovade hon att jag inte skulle känna en enda på festen. Och minsann, det gjorde jag inte heller. Vi kom dit runt halv elva kanske, efter att vi fixat oss och förat lite i Jennys lägenhet. Det var mycket folk men ganska lugnt. Jenny och jag kom med festen och efter att vi sättit en fot på dansgolvet var det inte en lugn stund på hela kvällen. Vi dansade skiten ur oss, och alla andra också för den delen. Vi drack bål, snackade massor och dansade lite till. Vid två började jag bli lite stressad över att jag inte skulle hinna sova något innan gudstjänsten men Jenny lugnade mig. Tiden rusade iväg och plötsligt var den fem. Då gick vi hem och sov.
En mycket lyckad partykväll. Grymt kul att träffa nytt folk och bara få prata och dansa hur mycket som hellst.

Jag lurade föresten en att jag kom från USA och han trodde mig. Så lite dialekt sitter nog kvar ändå. Jag är en stolt Mississippian!!

Jenny skrev ihop julrim till Trivsel och Traditionsföreningens julklappstävling. Hoppas vi vinner.


Sminkning på The Body Shop:
Att vakna upp i december, blek i hyn,
det är ingen vacker syn.
Inget av ditt smink tycks passa,
allt känna som en grå massa.
Men det finns hjälp att få,
om du till denna shop gå.
Du får ny färg och skimrande läppar,
efteråt du inte längre deppar.

Klippning på Nikita Hair:
När du känner dig sliten,
och är trött på den längsta biten.
När du väntat länge och blivit kluven,
gömt huvudet under luven.
Då behövs förändring, och nu är det dax,
du blir som ny med kam, för och sax!

Kaffekopp och kaffekort i kafeterian:
Ibland är det svårt att fokusera,
att informationen lokalisera.
Läraren svamlar och du förstår inte ett dugg,
vad bra det vore med en egen mugg.
Du går till kafeterian
där står alla redan.
Du vill ha en energikick,
men plånboken tillåter inte sånna trick.
Nu behöver du inte längre känna att lektionerna söver,
är kommer energin du behöver!

Presentkort på T-Shirt store:
Nu är det vinter och kallt,
då är en varm tröja ballt.
Men snart kommer solen tillbaka,
då du tunnare kläder sakna.
Med en sån här är du på värmen beredd,
och du kan inte gå förbi utan att bli sedd.
De finns i flera varianter,
och passar allt från barn till tanter.
Ja, i den här affären kan du länge dröja,
för att välja modern t-shirt eller klassisk t-tröja.


God jul


Kommentarer
Postat av: gunnel

seriöst! du är grymmast på rim!!!

2009-12-21 @ 11:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0