jag blir helt pirrig och glad och sånt

Jag ÄLSKAR sammarbete! Speciellt när det går bra. I dag har vi i utställningsgruppen packat ihop hela utställningen och lastat det på ett släp. Om en timme beger vi oss mot Knivsta för att sätta upp utställningen igen på Margarethaskolan. Jag blir helt hoppig och glad när man fixar, trixar inför en show. Jag blir helt exalterad och springer runt och pratar med folk, ringer folk, flyttar grejer och skrattar högt. Jag vill vara överallt hela tiden.

När jag gick på Margarethaskolan jobbade vi i projekt i 1,5 timme varje dag. Jag la ner hela min själ i flera av arbetena vi gjorde och de blev så grymt bra. Alla tre åren jag gick där hade vi en stor teater som avslutningsprojekt innan sommarlovet. Jag och Jenny hade stenkoll och hade en fot med i varje grupp. Vi skrev lite manus, gjorde danser, fixade musiken, byggde scenen, sydde kläderna och sminkade folk. Vi gjorde rollförslag och ljussättning och regisserade. Jag var överallt och fixade med allt. Om någon var sjuk hoppade jag in. Om någon gav upp hoppade jag in. Om något behövde fixas, hämtas eller bestämmas var jag där.

Jag älskar projektarbeten. Det har varit sjukt stressigt nu ett tag, och även om jag kanske klagar ibland så älskar jag det innerst inne. Den där stressen och klagan hör som till lite grann.

Min älskade högstadieskola


Kommentarer
Postat av: bea

det finns ett program som heter kulturentreprenör i umeå, kanske något för dig:)

2009-12-07 @ 19:13:32
URL: http://beaklein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0