BOMBEN

Nu släpper jag bomben, som säkert hälften av mina läsare redan vet, men ändå. Jag ska på dejt i morgon! Fast dejt låter så konstigt i mina öron. Så jag började fundera på vad en dejt egentligen är. Jag tog mig lite tid och fann några svar.

Enligt wikipedia:

Dejting innebär att människor träffas för att se hur bra de "matchar", dvs hur bra de passar ihop. För att göra det får man hitta på någon aktivitet tillsammans. Ett exempel på sådan aktivitet är att gå på restaurang eller bio. Att lära känna en partner på nätet kallas också ofta för dejting.

Date är ett svenskt dansband, med Anders Larsson som frontsångare fram till han slutade 2009


Dating (activity)
, a social outing with a current or potential lover


Nationalencyklopedin säger:

Dejt gav inga resultat
Menade du:
diet
degel
de Witt, Jan
teint eller Béjart, Maurice?


Google säger:
www.match.com
www.E-kontakt.se
www.motesplatsen.se


Vi får väl se vart det leder. Dansband eller potential lover. Kanske att jag börjar köra en riktig diet, min nuvarandra funkar bara bra tills vi har projektarbetsredovisning.

Nu måste jag verkligen sova. Jag är svinigt trött - trots att jag gick emot alla mina principer i dag om att sova på dagen. Det blev 2 timmar i dag, eh. Jag skyller på PA! God Natt


Kommentarer
Postat av: elina

"Kanske att jag börjar köra en riktig diet, min nuvarandra funkar bara bra tills vi har projektarbetsredovisning"



vad menas?

2009-12-09 @ 12:54:23
URL: http://mjyrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0